ESTE ALEGEREA SA

„Atunci ce aţi ieşit să vedeţi? Un proroc? Da, vă spun, şi mai mult decât un proroc; căci el este acela despre care s-a scris: «Iată, trimit înaintea feţei Tale pe solul Meu care Îţi va pregăti calea înaintea Ta.»” (Matei 11:9,10)

Să studiem cu de-amănuntul complimentul lui Isus. Când a declarat că Ioan Bo­tezătorul este cel mai mare om care s-a născut din femeie, Isus l-a ridicat pe Ioan deasupra oricărui profet dinaintea acestuia. Amos, Mica, Ieremia, Isaia, Moise, Ilie – lista predecesorilor renumiţi ai lui Ioan este o Galerie de Onoare a profeților. De ce a rezervat Isus superlativul pentru Ioan? Pentru că el era singurul profet numit de Dumnezeu să fie cel care va pregăti calea lui Mesia. El a fost ridicat „să gătească Dom­nului un norod bine pregătit pentru El” (Luca 1:17).

Complimentul lui Isus pentru Ioan dovedeşte două lucruri, nu-i aşa?

Primul, nu trebuie să fii canonizat (să ai scrieri profetice cuprinse în Scriptură) pentru a fi profet. Nicio scriere de-a lui Ioan nu este cuprinsă în Scriptura de astăzi. Dar la fel de adevărat este că nicio scriere a acestor predecesori ai lui Ioan nu a fost canonizată: „Natan (2 Samuel 7:2), Ilie (2 Cronici 21:12), Gad (1 Samuel 22:5), Ahia (1 Regi 11:29), Şemaia (2 Cronici 12:5), Ido (2 Cronici 13:22), Obed (2 Cronici 15:8), Elisei (2 Regi 6:12), Debora ( Judecătorii 4:4), Hulda (2 Regi 22:14) sau chiar Ana din relatarea naşterii Domnului (Luca 2:36).

În al doilea rând, complimentul făcut de Isus lui Ioan Botezătorul dovedeşte că nu trebuie să fii canonizat pentru a fi considerat un mare profet. Şi, deşi nu poţi dedu­ce aceasta din cuvintele lui Isus, lista predecesorilor profetici ai lui Ioan descoperă şi faptul că nu trebuie să fii bărbat ca să fii profet. Debora, Ana, Hulda şi fetele lui Filip, evanghelistul, (Faptele apostolilor 21:9) au fost toate profetese ale lui Dumnezeu.

Se pare că Dumnezeu poate alege pe oricine doreşte pentru a-Şi descoperi „se­cretele” (Amos 3:7), mai ales pentru a-i pregăti pe copiii Săi pentru evenimentele cu­tremurătoare din istoria mântuirii: Potopul (Noe), o nouă rămăşiţă (Avraam), Exodul (Moise), exilul (Ieremia), prima venire a lui Mesia (Ioan). Pe baza acestui raport divin, nu ar fi logic să concluzionăm că, înaintea întoarcerii lui Mesia, Dumnezeu va ridica un alt profet – un profet ca Ioan, care să-i pregătească pe oameni pentru revenirea Domnului, un profet ca Ioan, care nu va avea niciun cuvânt scris în Scriptură? Întrucât Dumnezeu a demonstrat în mod amplu că poate alege pe oricine doreşte pentru pre­gătirea aleşilor Săi, nu ar putea hotărî ca profetul acesta să fie o femeie?

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.