Studiu suplimentar

Citeşte capitolul „Predica de pe Munte”, p. 298-314, din Hristos, Lumina lumii de Ellen G. White.

„Isus a luat fiecare poruncă în parte şi a explicat adâncimea şi lărgimea cerinţei ei. În loc de a îndepărta o frântură din puterea lor, El arată cât de larg cuprinzătoare sunt principiile lor şi demască fatala greşeală a iudeilor în manifestarea de faţadă a ascultării. El spune că, printr-un gând rău sau printr-o privire pofticioasă, Legea lui Dumnezeu este călcată. Acela care acceptă parţial cea mai mică nedreptate calcă Legea şi îşi înjoseşte propria natură morală. Uciderea se găseşte mai întâi în minte. Acela care face loc urii în inimă îşi pune piciorul pe cărarea ucigaşilor şi jertfele lui sunt o urâciune înaintea lui Dumnezeu.” – Ellen G. White, Hristos, Lumina lumii, p. 310

Dragostea este numitorul comun al Legii lui Dumnezeu. În fiecare dintre antitezele prezentate, Domnul Isus înalţă principiul dragostei: dragostea îl fereşte pe om de ură faţă de fratele lui, ea îi păstrează alături pe soţi, îl ajută pe creştin să fie întotdeauna onest în relaţiile sale cu ceilalţi şi cu Dumnezeu, tot ea ne ajută să ne purtăm cu bunătate atunci când ni se face un rău şi ne dă puterea de a-i trata pe duşmanii noştri aşa cum am dori să fim trataţi noi.

Întrebări pentru discuţie

1.            Am observat că, după: „Aţi auzit că s-a zis…”, Isus adaugă: „Dar Eu vă spun…” şi continuă cu prezentarea antitezei. Unele porunci sunt preluate direct din Vechiul Testament. Problema nu era legată de porunci, ci de modul în care erau interpretate. Ce putem învăţa de aici despre interpretarea pe care o dăm noi doctrinelor? Riscăm să privim şi noi lucrurile superficial şi să pierdem din vedere semnificaţiile profunde?

2.            Mulţi cad în capcana interpretării textelor biblice izolat de alte
texte. Un astfel de text este Matei 5:48. Ce ne spune contextul său (Matei 5:43-48)? Cum i-ai răspunde cuiva care declară că textul acesta susţine că viaţa creştinului este fără păcat? Ce ne îndeamnă de fapt Domnul Isus aici? Ce înţelegem din acest îndemn despre ce înseamnă să fim ucenicii Domnului?

3.            Cum ne ajută acest studiu (în special pasajele despre ucidere şi adul­ter) să demonstrăm valabilitatea Legii şi după moartea Domnului pe cruce?

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.