Duminica – Hrana omului la început
duminică, 13 iunie 2010 00:00, Lectii Scoala de Sabat
1. Ce ne spune Scriptura despre hrana omului la început? Ce putem înţelege din faptul că oamenii şi animalele aveau o hrană asemă nătoare? Geneza 1,26-30
Dumnezeu a umplut grădina cu fructe şi seminţe pentru hrănirea primilor noştri părinţi. Nu putem să ştim cât de diferite erau de ceea ce avem astăzi, dar putem presupune că, în grădina aceea îmbelşugată, exista o largă varietate de bunătăţi viu colorate şi gustoase, o mare varietate de fructe şi seminţe. Ne putem imagina pomul vieţii care creştea pe malul unui râu frumos şi care aducea douăsprezece recolte pe an, câte un fel în fiecare lună. Frunzele lui erau pentru vindecarea tuturor neamurilor şi pentru prevenirea tuturor bolilor. Aşa descrie Ioan pomul vieţii în Apocalipsa 23,2.3; descrierea vieţii din Eden este atât de concisă, încât rămânem cu multe întrebări fără răspuns, dar ştim că Adam şi Eva mâncau fructele acestui pom din grădină, la care noi astăzi nu mai avem acces. Cercetările ştiinţifice au confirmat faptul că alimentaţia vegetarian este mai sănătoasă decât alimentaţia bazată preponderent pe consu mul de carne, cu un conţinut mare de grăsimi saturate. Studiul asupra sănătă ţii adventiştilor, condus de Universitatea Loma Linda, este o cercetare realizată asupra unor membri ai Bisericii AZŞ din Statele Unite, cu aceleaşi caracteristici generale şi cu un stil de viaţă asemănător, dar cu o alimentaţie diferită. În urma comparării celor cu o alimentaţie ovo lactovegetariană (vegetale plus ouă şi lapte) cu aceia care aveau o alimentaţie omnivoră (în care se cuprinde şi carnea roşie şi albă), s-a arătat că vegetarienii sufe reau mai puţin de boli de inimă, de cancer, de hipertensiune, de diabet, de tulburări psihice şi de osteoporoză, iar speranţa lor de viaţă eramai mare. Studiul a arătat că adventiştii vegetarieni se bucură de opt până la zece ani de viaţă activă în plus, întrucât ei mănâncă cereale integrale, fructe, legume, leguminoase şi seminţe. Totodată, folosesc mai puţine produse din cereale rafinate, mai puţin zahăr şi mai puţine mâncăruri gătite. Alte studiirealizate în Europa, Australia şi America de Sud confirmă aceste rezultate.Până la dataaceasta, au fost publicate în revistele ştiinţifice peste patr u sute de articole despre sănătatea adventiştilor de ziuaaşaptea. Unii t ind să facă din alimentaţie punctul central al religiei lor. „Cu cât ai o alimentaţie mai strictă, cu atât eşti mai sfânt”, susţin ei. De ce este totuşi important să avem grijă de alimentaţia noastră şi să căutăm să ducem o viaţă cât mai sănătoasă posibil?
0





















insurance homeowner dgs car insurance online qlzyan